Dag 9 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Studiereis Verenigde Staten - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Studiereis Verenigde Staten - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Irene Scheperboer & Kim Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Studiereis Verenigde Staten

26 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag werden we wakker met een heerlijk zonnetje op ons gezicht. Het beloofde een mooie laatste dag te worden. Om half 10 moesten we verzamelen in de lobby om samen een stadswandeling te gaan maken. Pleun, Nick, Willem, Irene en Kim vonden het jammer om zo laat op te staan op de laatste hele dag. Op die kamer werd de wekker om 07.00u gezet om van te voren nog een kleine wandeling te maken.
We hebben bij een ingang van Central Park een ontbijtje verorberd en gekeken naar hardlopers en wandelaars die zich in het zweet werkten. Heerlijk om dan zelf aan een broodje met bacon en ei te zitten en toe te mogen kijken hoe druk de rest bezig is .
Terug aangekomen bij het hotel begon de wandeling met de groep. Onze eerste bestemming was het Modern Museum of Art. Een mooi museum met verschillende tentoonstellingen zoals een exhibitie over Frank Lloyd Wright. Veel Nederlandse kunstenaars hielden de eer hoog zoals Van Gogh, Rietveld en Van Doesburg. Helaas hadden we maar een uurtje om binnen rond te kijken, want we hadden een druk programma.
We vervolgden onze wandeling in de richting van het Guggenheim museum. Helaas waren we met een te grote groep om even naar binnen te sneaken en een kijkje te nemen in de beroemde hal van het museum. Een goede reden om nog een keer terug te gaan naar NY.
Na het Guggenheim museum hadden we een uurtje pauze om rond te slenteren door Central Park en ergens een lunch te halen. Het was heerlijk weer, dus het park werd druk bezocht. We hebben lekker in het zonnetje gelegen.
Na de lunch gingen we door met de wandeling. We liepen door de romantische tuinen van Shakespeare naar het American museum of Natural History. Hier was de tijd aan onszelf. Er werd een 3D film gedraaid over het ontstaan van het heelal en we konden een tentoonstelling van opgezette dieren bekijken. Er heerste even lichtelijke paniek omdat Richard kwijt was. Hij was per ongeluk alleen door het Central Park gaan dwalen.
We zijn met de hele groep samen gaan avondeten in een Indisch restaurantje vlak bij het museum. Het was heerlijk om weer eens een maaltijd te eten waar het vet en de kaas niet vanaf dropen.
De dag werd afgesloten met een bezoek aan het Rockefeller Center. Op de Top of the Rock was het uitzicht over NY prachtig. Het is verbluffend om zo hoog op een gebouw te staan. Hier kan de drukte en chaos van de stad vanaf een afstandje rustig worden gadegeslagen. In het donkere avondlicht, lichtten de gebouwen feestelijk op. De vliegtuigen vlogen vlak boven je hoofd als kleine speelvliegtuigjes.
De rest van de avond waren we allemaal vrij. We hebben nog een bezoekje gebracht aan de Apple store en zijn het bekende Victoria Hotel binnen gegaan. We konden zeker terugkijken op een geslaagde dag.