Dag 10 & 11 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Studiereis Verenigde Staten - WaarBenJij.nu Dag 10 & 11 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Studiereis Verenigde Staten - WaarBenJij.nu

Dag 10 & 11

Door: Paul Forschelen & Willem Francken

Blijf op de hoogte en volg Studiereis Verenigde Staten

27 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Helaas alweer de laatste dag. Er was besloten om niet naar de Gospel dienst te gaan omdat de planning dit niet toeliet. Wij wilden namelijk een bezoek aan het bekendste beeld van Amerika niet missen. Zo vertrokken wij om 9:30 uur richting het Vrijheidsbeeld. Na alweer een grondige bagagecheck kon de reis naar het eiland beginnen. Op dit eiland hebben we kunnen genieten van een prachtige skyline. Hier hebben wij ook onze laatste groepsfoto van de reis genomen.
Na deze gezamenlijke activiteit had iedereen nog een paar vrije uren om door de stad te trekken en de nodige souvenirs te kopen. Een aantal mensen kwamen er bij toeval achter dat het Koningsdag was toen zij Andre Hazes op de achtergrond hoorden. Er bleek een mini Koningsmarkt georganiseerd te zijn, aangekleed met Nederlandse vlaggen, veel oranje en een Beemsterkoe.
Ruud sloot de studiereis in het Hotel af met een laatste speech. Hier gaf hij een mooie samenvatting van de reis en bedankte hij mevrouw van Hove voor haar deelnamen aan de reis. Zij zorgde ervoor dat iedereen scherp bleef en zijn of haar kritische costructeursbril ophield bij het bekijken van de gebouwen. Haar man Andre bedankte hij voor zijn nuttige en praktische kennis over constructies die hij deelden met de studenten gedurende de reis. Samen zorgde zij voor een gezellige aanvulling op de groep.
Om 18:45 uur vertrokken wij met de bus van ''Big Roy'' ook wel de Roy Donders van New York richting het vliegveld. Na een klein halfuurtje vertraging stegen wij op richting London. Het eerste kwartier genoten de gelukkigen die aan het raam zaten van het prachtige Megalopolis by night. Nadat iedereen nog een aantal rustgevende pilsjes had weggetikt en zich verbaasd had over het goede vliegtuigeten dat genuttigd werd. Verliep de vlucht voorspoedig en landen wij s'ochtens om 10:30 uur lokale tijd in London. Na een middagje toepen op Heathrow vertrokken wij richting Amsterdam en kwam er een einde aan een zeer geslaagde studiereis.
Groet,
Paul & Willem